قیمت قوطی و پروفیل

مرجع خرید و فروش تخصصی قوطی و پروفیل ،انواع Z.انواع لوله، ستونی ، ورق ،نبشی ،ناودانی

قیمت قوطی و پروفیل

مرجع خرید و فروش تخصصی قوطی و پروفیل ،انواع Z.انواع لوله، ستونی ، ورق ،نبشی ،ناودانی

مرکز فروش تخصصی قوطی و پروفیل

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران با بیان اینکه از ابتدای امسال دولت با اعمال عوارض بازدارنده و ممنوعیت صادرات فعالیت معادن را با تهدید مواجه کرد، گفت: دولت عوارض پلکانی که در سال ۹۸ به ۱۰درصد می‌رسید را با ۲۵درصد نقض کرد.

سیاست سنگ آهن

سیاست سنگ آهن

مهرداد اکبریان در خصوص روند شکل گیری زنجیره ارزش افزوده فولاد و عملکرد دولت در این موضوع، اظهار داشت: سال ۱۳۹۲، ۴۵ میلیون تن در کشور تولید سنگ آهن شد که نصف آن در داخل کشور  مصرف و حدود ۲۳ میلیون صادرات شده است. اما از سال ۹۲ نهضتی با عنوان فرآوری مواد معدنی در کشور ایجاد شد که با همراهی دولت و بخش خصوصی و تشکل‌ها ایجاد ارزش افزوده اولویت بیشتری پیدا کرد. تا به دنبال آن حلقه‌های ارزش افزوده فولاد به سمت توسعه صنایع پایین هدایت پیدا کند.

وی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا سال ۹۷ همه پتانسیل های حوزه معدن اعم از دولتی و خصوصی برای تحقق این نهضت به میدان آمدند، گفت: در طی این ۵ سال تولید سنگ آهن از ۴۵ میلیون تن به ۸۰ میلیون تن افزایش پیدا کرد. علاوه بر این تولید کنسانتره نیز به ۴۵ میلیون تن و گندله به ۳۶میلیون تن رسید.

رئیس هیئت مدیره انجمن سنگ آهن ایران افزود: اما صادرات سنگ آهن خام از ۲۳میلیون تن به ۷٫۷میلیون تن در سال ۹۷ کاهش پیدا کرد. به عبارتی حرکت صادرات به سمت  ارزش افزوده بیشتر هدایت شد. بنابراین صنایع داخلی ما در این مسیر حرکت کرد که مواد با ارزش افزوده بیشتری تولید کند. سال ۹۷ که تولید سنگ آهن به ۸۰میلیون تن رسید، شاهد صادرات کمتر از ۱۰ درصد این تولید بودیم.که این موضوع نشان می‌دهد برنامه تکمیل زنجیره با ارزش افزوده بالا نتیجه بخش بوده است

* فقط ده درصد ازسنگ آهن که برای زنجیره ی فولاد امکان ایجاد ارزش افزوده ندارد صادر می‌شود

اکبریان در پاسخ به این پرسش که آیا عمده سنگ آهن کشور به صورت خام از کشور خارج می‌شود یا خیر؟ تصریح کرد: شایعه خروج عمده سنگ آهن تولیدی از کشور به هیچ وجه درست نیست. چراکه فقط ده درصد از تولید کشور که برای زنجیره ی فولاد امکان ایجاد ارزش افزوده ندارد صادر می‌شود. به عنوان نمونه ذوب آهن اصفهان فقط توانایی استفاده از سنگ آهن های مگنتیت عیار بالا را دارد. به نحوی که حتی توانایی استفاده از سنگ آهن دانه ریز را هم ندارد. بنابراین سنگ آهن هماتیت و کم عیار به هیچ عنوان برای کارخانه ذوب آهن امکان استفاده ندارد و صادرات آن برای تولیدکنندگان توجیه دارد

*دولت باید قیمت‌ها را آزاد کند

وی با اعلام اینکه همه ادعاها پیرامون خالی بودن ظرفیت فولادسازی کشور که گاهی ۷میلیون هم اعلام می‌شود فقط روی کاغذ است و وجود خارجی ندارد، اظهارداشت:  تنها کارخانه‌ای که با ظرفیت خالی در حال فعالیت است ذوب آهن اصفهان است.آن هم نه با عدد ۵ میلیون تن، بلکه بر اساس بررسی های صورت گرفته ۲میلیون تن بوده است.

 اکبریان اضافه کرد: طبق طرح جامع فولاد، تهیه مواد اولیه شرکت های تولیدکننده فولاد مثل ذوب آهن و فولاد خوزستان برعهده معادن بزرگ دولتی است و بخش خصوصی در این میان وظیفه ای ندارد.اگر بنا نبود طرح جامع عملیاتی شود چرا اینقدر برای تهیه آن هزینه کردیم؟ بخش خصوصی در این قضیه مقصر نیست و معادن بزرگ باید پاسخگوی این اتفاق(تامین مواد اولیه شرکتهای تولیدکننده فولاد)باشند.

وی با اشاره به اینکه برای حل این مشکل کافی است دولت به معادن بزرگ که زیرنظر خود فعالیت می‌کنند دستور دهد تا مواد اولیه ذوب آهن را تامین کنند، گفت: هرچند این اتفاق افتاده است ولی به دلیل بدرفتاری ذوب آهن در هنگام پرداخت معوقات با این معادن،این معادن نیز در این زمینه کم کاری می‌کنند.

TelegramWhatsAppgoogle_plusTwitterEmailLinkedIn

  • ۹۸/۰۷/۰۸
  • reza hashemi

آهن

بازار آهن

قیمت آهن

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی