قیمت قوطی و پروفیل

مرجع خرید و فروش تخصصی قوطی و پروفیل ،انواع Z.انواع لوله، ستونی ، ورق ،نبشی ،ناودانی

قیمت قوطی و پروفیل

مرجع خرید و فروش تخصصی قوطی و پروفیل ،انواع Z.انواع لوله، ستونی ، ورق ،نبشی ،ناودانی

مرکز فروش تخصصی قوطی و پروفیل

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

تیرآهن چیست؟

میلگرد

میلگرد به فولادی که برای جبران مقاومت کششی پایین بتن در سازه های بتنی به کار میرود، می گویند  و به شکل سیم می باشند. مهمترین مشخصه های میلگرد عبارتند از : شکل ظاهری، سطح مقطع، مقاومت حد جاری شدن و گسیختگی، شکل پذیری و جوش پذیری می باشد.

انواع میلگردها بر اساس استاندارد و آنالیز کنونی

میلگرد ساده ۲۴۰ (میلگرد ساده)

میلگرد آجدار  ۳۴۰ (میلگرد آجدار مارپیچ)

میلگرد آجدار  ۴۰۰ (میلگرد آجدار جناقی)

میلگرد آجدار ۵۰۰ (میلگرد آجدار مرکب)

تیرآهن چیست؟

تیرآهن را می توان از اصلی ترین اعضا از مجموعه المان های پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی دانست. تیرآهن بعضا در صنایعی از قبیل کشتی سازی، اسکله سازی، صنایع شیمیایی و پالایشگاه ها  نیز کاربرد دارد. از جمله کاربرد های تیرآهن در ساختمان های اسکلت فلزی می توان به تیر، مهاربند، ستون، نعل درگاه، خرپاها، پل های لانه زنبوری و پوشش سقف ها اشاره کرد.

انواع تیرآهن

تیرآهن معمولی IPE

اگر از مقطع تیرآهن IPE به آن نگاه کنیم مشاهده می کنیم که از نوک بال تا محل اتصال بال به جان، ضخامت بال این تیر آهن یکنواخت است و تغییری نمی کند. ضخامت جان تیرآهن های IPE کمتر از نوع متناظر INP آن هاست در صورتی که عرض بال آن ها بیشتر است. منظور از جان و بال، به ترتیب قسمت میانی و دو لبه ی موازی تیرآهن است
تیرآهن معمولی INP

اگر از قسمت بالای تیرآهن INP به مقطع آن نگاه کنیم، می توان متوجه شد که ضخامت بال های این نوع تیر آهن، از نوک بال به سمت جان با شیب ملایمی افزایش پیدا می کند. تیرآهن INP را با نام های تیر نوع اروپایی و پروفیل نرمال نیز می شناسند. این تیرآهن ها عمدتا از کشورهای ترکیه، اسپانیا، لهستان، آلمان و کره به کشور وارد می شوند.

تیرآهن بال پهن (تیرآهن هاش)

طول بال تیرآهن های بال پهن یا تیرآهن هاش، نسبت به تیرآهن معمولی بیشتر است. تیرآهن بال پهن را برحسب ضخامت آن به سه دسته تقسیم بندی کرده و طبق استانداردهای مختلف، آن ها را نام گذاری می کنند.

دسته بندی و نام گذاری تیرآهن بال پهن به این صورت است که به نوع سبک آن ها HE-A، به نوع متوسط آن ها HE-B و به نوع سنگین آن ها HE-M می گویند که تیرآهن هاش سنگین اغلب به عنوان تیرآهن بال پهن فوق سنگین نیز نام گذاری می شود.

در گذشته بعضا برای معرفی تیراهن های بال پهن از حروف لاتین L و V نیز بهره می گرفتند؛ به این ترتیب که از L برای معرفی تیرآهن بال پهن سبک و از V برای معرفی تیرآهن بال پهن سنگین استفاده می کردند. طبق این نام گذاری به تیرآهن بال پهن متوسط، IPB و به تیرآهن بال پهن سبک و سنگین به ترتیب IPBL و IPBv گفته می شد که اکنون نیز این نام گذاری بین برخی از فعالان صنعت ساختمان سازی رایج است.

قیمت روز تیرآهن

قیمت تیرآهن در بازار آهن متاثر از شرایط کنونی، نوساناتی دارد که در صورت اقدام به خرید، باید تایید قیمت روز تیرآهن از تامین کننده مربوطه استعلام گردد. تیرآهن تحویلی از کارخانه به صورت کیلویی قیمت گذاری شده و بسته به حجم سفارش مشتری، تحویل تیرآهن از جانب فروشنده ها ممکن است به دو صورت شاخه ای و کیلویی صورت پذیرد. جهت اطلاع از آخرین قیمت و نیز خرید تیرآهن، می توانید به صفحه ی تامین کنندگان تیرآهن پروژان مراجعه کرده و کالا و فروشنده مورد نظر را جهت خرید محصول انتخاب کنید.

  • ۹۸/۰۴/۱۶
  • reza hashemi

نظرات (۱)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی